Kanskje på tide med en oppdatering….

Må starte med å beklage for liten aktivitet på bloggen, men det må dere ta som et godt tegn🙂

Så, siden November er det mye som har skjedd her i Mexico, for ordens skyld skal æ del opp de største hendelsan i kronologisk rekkefølge.

November:

Når jeg var på pyramidene i Oaxaca filmet jeg 2 videoer, en for bloggen, og en for AFS sin julekalender. Videoen jeg laget for AFS’s julekalender vant kalender konkuransen, og jeg mottok en premie fra Kilroy Reiser, som var et gavekort på 3500, som jeg kan bruke på flybiletter.
Hvis du har lyst å se videoen jeg laget til AFS, så ligger den her: https://www.dropbox.com/s/e2ildfkk1i4exfv/2012-11-09%2014.31.22.3gp

Mot slutten av november var det masse morsomt som foregikk i byen min, selve sentrum var fullstappet med folk hele tiden, og gatene var stengt av for biler, slik at boder med jallasaker og konkurranser kunne settes opp. En av disse bodene var en skytebod, der du fikk en luftpistol for å skyte på blinker. Det stod at hvis du traff midten på alle 14 skuddene, så fikk du førstepremie, noe jeg klarte å gjøre, men fikk jeg førstepremien? nei. Når jeg hadde utført det «umulige», fortalte de at de store premiene var kun for de som betalte 200 pesos (normal pris var 10 pesos). Jeg dro ikke tilbake til den boden for å si det sånn.

Her er et bilde av meg og vennene mine i midten av det hele:

Bilde

 

 

I denne perioden var det også rodeo i byen:

Bilde

 

Så dro jeg også på «pelea de gallos», som er hanekamp, noe som tydeligvis er en tradisjon der jeg bor. 
Her møtes masse folk for å vedde på hvilken hane som dreper den andre.
Det skal sies at hanene får teipet på en kniv på foten sin, for å få det til å gå raskere. 

Bilde

 

Desember:

I starten av desember dro vi på helgetur til Huatulco, der vi har feriehuset vårt. Og på lørdagen dro vi til «Playa Zipolite», som er en helt utrolig vakker strand som befinner seg rundt 40 minutter unna huset i Huatulco. 

Bilde

Bilde

Bilde

 

 

I midten av desember dro vi til Tuxtla, som er en vakker by sør i Mexico, for å delta i et bryllup… Desverre tenkte jeg ikke fremover i tid, og tok nermest ingen bilder. De eneste jeg har er fra selve bryllupet:Bilde

Bilde

Bilde

 

 

Så kom julen🙂 Her er et bilde av julelysene jeg satt opp på huset. (dette var kun halvveis i arbeidet)

Bilde

 

 

 

 

Selve julen ble feiret i Huatulco sammen med hele familien. Jeg savnet virkelig juletradisjonene i gode gamle norge under denne perioden. Mest fordi det ikke var noen tradisjoner her. Det eneste som kan ligne en tradisjon var kalkunen vi spiste sammen den 24. og gavene som ble åpnet den 25. Ellers var det kun drikking og snakking.

Bilde

 

 

Den eldste vertssøsteren min, Berenice🙂

BildeDen yngste vertssøsteren min, Saron, og ektemannen til Berenice, Jason (Amerikaner)

Bilde

Fra venstre: verts-gamleonkel, verts-onkel, verts-tante, og vertsmora miBildeBildeBilde

 

 

I romjula skjedde det ikke stort, kun en 15-årsfeiring som vi dro på:

Bilde

 

 

 

Nyttårsfeiringen var ganske lik julefeiringen, bortsett fra at vi feiret den i huset til verts-tanten min, og det var en piñata der:

BildeBildeBilde

 

 

Januar:

I januar har det ikke skjedd mye. 

Jeg dro til en «vannpark» med en kompis, video finner du her: https://www.dropbox.com/s/rkixv8wbqqlu50u/VID_20130110_141402.mp4

For to uker siden var det midt-oppholdskamp i Oaxaca med AFS. Der vi gikk gjennom forskjellige aktiviteter og fortalte hvordan det har gått så langt🙂

Og sist, men ikke minst, fikk vi en ny hund i forrige uke, hun heter Roomie, og er av rasen Pug.

Jeg avslutter så dette innlegget med et bilde av den nye hunden🙂

Bilde

Merket med , , ,

Legg igjen en kommentar

